diumenge, 29 de març del 2015

EL BACALLÀ DEL LÀCTIUM

Fa uns dies vaig rebre un correo sorpresa on l’ Enric Torras del CCVIC el Montseny em convidava junt a altres blocaires a la 7a edició de la Fira del Formatge/ mercat del Ram LÀCTIUM.
Així que molt contenta ahir dissabte dia 28 em vaig llevar molt d’hora per fer el dinar dels meus i enfilar amb el cotxe cap a Vic.
Com  que al Jaume li agrada molt el bacallà i encara me’n quedava una mica en remull del que vaig comprar a Tortosa, vaig encaminar-me a la nevera i obrint molt els ulls (quedava ben poca cosa) vaig trobar 3 o 4 retalls amb els que vaig fer un ...

Bacallà amb verduretes, ou dur i bolet de cardo a la meva manera.
Amb mig pebrot verd, un tros de pebrot vermell, mitja ceba i una albergínia he fet una mena de samfàina. Quan ho tenia tot mig fregit he trinxat 1 all i he posat un parell de tomàquets a talls i ho he fet coure fins que aquests últims han perdut tota l’aigua. Ho reservo.
Mentres es bullien els ous, he secat el bacallà amb un drap de cotó molt net i l’he arrebossat amb farina de cigrons, fregint-lo en força oli d'oliva.
He filetejat uns quants bolets de cardo i a la planxa amb sal i pebre han quedat molt bons. Un bon raig d’oli d’oliva cru per sobre i reservo també.
Paso a montar corrent el plat que piro cap al LÀCTIUM...
En un motlle rodó he posat una capa fina de verduretes, el bacallà, els bolets de cardo per sobre i l’ou dur ratllat.




Dues hores he trigat a arribar a Vic, entre equivocacions, caravanes, obres...això que em conec el camí de tant fer-lo temps enrera. Quan he arribat a la plaça dels Sants Màrtirs, l'Angelina Garcia tot just començava a fer els pastissos de formatge mmmmmmm que bons.








Els de COMPRAPAGÈS ens han convidat a dinar, hem tastat unes quantes tapes elaborades pels d'Osona Cuina: Pota i Tripa de ca L'U (Vic), Mandonguilles de porc amb bolets al cava de Mams (Arbucies), Patates amb maionesa de tòfona del Sambucus (Manlleu), l'Enciam brut de l'ignasi Camps de Ca l'Ignasi (Cantonigròs), Papada a baixa temperatura amb crema fina de cigrons de l'Arka (Sta Eugènia de Berga).










Els d'Osona Cuina amb David Sanglas al davant.

Un cafetó a la Plaça Major amb la millor de les companyies:

LLEPADITS, Les receptes que m'agraden, CUINEJAR, recetas y sonrisas

I per acabar un tast del formatges guanyadors de la 7a edició de la fira del formatge LÀCTIUM.




Clara de Formatgeria Valette
Millor formatge de Catalunya 2015

Manchegas OJOS DEL GUADIANA

Jordi Arroyo (Vilassar de Dalt)

Oriol Brugués de Formatges Espinelves


6 comentaris:

  1. Un gran dia! A veure si aviat tornem a coincidir! Ah1 i el bacallà tremendo!

    ResponElimina
  2. Qué bien lo pasos y lo mimados que estuvimos . Buenísimo todo !! Me ha encantado la entrada !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Isa, fue un día muy agradable, encantada de conocerte.

      Elimina
  3. Quines receptes mes expectaculars, m'ha encantat tu bloc.T'animo a fer una ullada al meu post d'aquesta setmana i veuras algunes idees realment interessants, que crec et poden inspirar i a faràs. Desitjo que passis una bona estona. Elracodeldetall.blogspot.com

    ResponElimina
  4. No he tingut la sort de tastar rés però malgrat tot m'he xutat els dits.
    Un altre dia serà germà.

    ResponElimina